Sisters Festival 2024

SISTERS FESTIVAL – Arena Wien Open Air – 12.07.2024

BAIBA (AT)CRUSH (AT)IRIS GOLD (DK)ALICE PHOEBE LOU (ZA)

12. Juli 2024

Pressefotos       Tickets: https://www.ticketladen.at/events/sisters-festival-2024/

 

Von Frauen, mit Frauen – für ALLE!

Das erste SISTERS FESTIVAL 2023 hat viele positive Veränderungen und ein Umdenken in der Musikbranche mit sich gebracht. Es war ein völlig neues Festivalformat in der österreichischen Musiklandschaft: eine rein weibliche Crew hinter der Bühne und all female und female fronted Acts auf der Bühne.

Es wurde ein voller Erfolg und die überragenden Feedbacks haben uns gezeigt: Die Richtung stimmt, aber wir sind noch lange nicht am Ziel angekommen. Und weil man von guten, neuen Geschichten nie genug bekommen kann, geht das SISTERS FESTIVAL in die zweite Runde!

Am 12. Juli 2024 am Arena Open-Air Gelände ist es wieder so weit:
Das SISTERS FESTIVAL 2024 eröffnet wieder neue Räume in denen Frauen im Mittelpunkt stehen:

BAIBA (AT) 

CRUSH (AT)

IRIS GOLD (DK) 

ALICE PHOEBE LOU (ZA)

Bei Female Empowerment geht es immer um das große Ganze: daher feiert das SISTERS FESTIVAL Feminismus auf vielen Ebenen. Eine gleichberechtigte Zukunft benötigt Vernetzung, Hintergrundwissen und Sichtbarkeit.

Daher wird es auch 2024 wieder ein umfassendes Rahmenprogramm geben: Verschiedenste Informationsstände zu Feminismus und Empowerment, wie z.B.: ein Stand der AK Wien, sowie eine Pionierinnen Ausstellung und vieles mehr. Dies und zahlreiche andere Aktivitäten zum Mitmachen stehen allen Besucher*innen kostenlos zur Verfügung.

Solidarität ist ein Eckpfeiler des SISTERS FESTIVALS!
Mit speziellen Angeboten laden wir alle Personen ein, am SISTERS FESTIVAL teilzunehmen. So stehen z.B.: Mitarbeiterinnen der Beratungsagentur Full Access allen Besucher*innen mit Behinderung vor und während des Festivals als Ansprechpersonen zur Verfügung. Für Schwangere, ältere oder mobilitätseingeschränkte Personen wird ein eigener Sitzbereich eingerichtet.

Auch 2024 wird es neben dem regulären Festival Ticket wieder solidarische SISTERS TICKETS im Ticketladen zu erwerben geben. 2023 konnten bereits 79 Sisters Tickets an einkommensschwache Klientinnen verschiedenster Frauen Organisationen gespendet und ihnen dadurch der Besuch am SISTERS FESTIVAL ermöglicht werden.
Veranstalterin Karin Tonsern hat das Motto „Support your sisters!“ ausgerufen. Sie ist Werkmeisterin für Veranstaltungstechnik und arbeitet national und international in allen Größenordnungen als Tour- und Stage Managerin sowie als Produktionsleiterin. Sie ist Expertin für Awareness und Diversity in der Veranstaltungsbranche, hält Schulungen ab und berät Locations und Veranstalter*innen.

2019 gründete sie das gemeinnützige Netzwerk SISTERS of MUSIC welches sich aus Technikerinnen, Dienstleisterinnen und anderen Gewerken der Veranstaltungsbranche zusammensetzt. Es zählt mittlerweile über 250 Mitglieder.
Ziel ist es, Frauen aus der Musikbranche zu vernetzen und Sichtbarkeit zu schaffen aber auch um Mädchen und Frauen ein Vorbild zu sein.

Die lokale Crew des SISTERS FESTIVALS setzt sich auch 2024 wieder aus Mitgliedern des Sisters of Music Netzwerks zusammen.

Alle Tickets für das „Sisters Festival“ am 12. Juli 2024 am Open-Air-Gelände der Wiener Arena sind unter https://www.ticketladen.at/events/sisters-festival-2024/ erhältlich.


Weitere Links:

https://sistersofmusic.com https://www.facebook.com/sistersofmusicofficial https://www.instagram.com/sistersofmusic_official https://sistersofmusic.com/sisters-festival https://release.at/live-veranstaltungen/sisters-festival-2024 https://arena.wien

 

 

 

Mit dem Anklicken des / der Download-Link/s nehmen Sie zur Kenntnis, dass das heruntergeladene Bild ausschließlich zur aktuellen Berichterstattung und nur zur Bewerbung des jeweiligen Projekts verwendet werden darf. Jede darüber hinausgehende Verwendung, insbesonders für Werbezwecke und zur Gestaltung und Produktion von Merchandising-Artikel etc., ist ausdrücklich untersagt. Ebenso ist die Weitergabe der Bilder an Dritte untersagt. Wenn der Fotograf / die Fotografin von uns angegeben wird, muss der Name bei Abdruck des Bildes angeführt werden.
Wenn Sie das Bild in einer anderen als der von angebotenen Auflösung benötigen, senden Sie bitte eine Nachricht an j.schartner@release.at. Um Bilder in Druckqualität herunterzuladen, klicken Sie das Bild an, mit der rechten Maustaste speichern Sie das Bild am gewünschten Ort ab.

BAIBA (AT) 

Sorry, not sorry! BAIBA spielt selbst-produzierten Elektro-Pop und erobert mutig die Bühne ganz allein. In ihren Texten scheut die in Lettland geboren und in Innsbruck lebende Sängerin BAIBA keine emotionalen Tiefen, keine Ehrlichkeit, in ihren Arrangements nie das Neue. In den letzten Jahren hat sich BAIBA immer weiter von der Singer-Songwriter Ecke entfernt und ist ihrer Neugierde zur elektronischen Musik gefolgt. BAIBA experimentiert mit ambient sounds und tiefen Bässen. Mysteriöse, dunkle Texte kombiniert sie mit tanzbaren Rhythmen. BAIBA probiert sich definitiv gerne aus und zeigt sich facettenreich. Kurzweilig, stimmungsvoll und intensiv sind auch ihre Live-Auftritte.

Sie hat zwei Alben veröffentlicht und zuletzt die EP ‚Compulsive‘. Compulsive ist ein energischer und satirischer Ausbruch ihrer größten Besessenheit, Ängste und Paranoia. Die selbstheilende und kraftvolle Kunst, in der sie sich auf ihrer neuen EP bewegt, hat sich auch in ihren Live-Auftritten manifestiert – die einst schüchterne Singer-Songwriterin erzeugt nun eine Dynamik, die einen mit auf eine ekstatische Reise nimmt.

Instagram: https://www.instagram.com/baiba_music/
Facebook: https://www.facebook.com/baibamusic
Spotify: Baiba-Spotify

nach oben

CRUSH (AT)

Seit Anfang 2016 spielen Crush aus Graz verträumten Pop mit bittersüßen Texten. Die Band besteht aus Christina Lessiak, Katrin Borecky, Christian Lach, Manfred Herzog und Verena Borecky. Musikalisch bewegen sich Crush im Bereich Power Pop, Dream Pop und Indie-Rock, wobei auch Einflüsse des düsteren 80er Jahre New Wave und Post Punk hörbar sind. Die Kompositionen sind vielschichtig arrangiert, oftmals komplex, kombiniert mit Popmelodien, die an die 1960er Jahre erinnern lassen.

Mit ihrem Song „Please Me“ aus der EP landen Crush erstmals in der Rotation von FM4, 2018 erscheint dann das Debütalbum SUGARCOAT, das zu Festivalauftritten quer durch Europa führt. Das Minialbum „Sundown“ erscheint im Frühjahr 2020 auf Numavi Records und schafft es mit den Songs „There you go“ und „Twist & Shout“ erneut in die FM4 Rotation.

2020 wird Crush neben 14 anderen Bands als INES#talent ausgewählt und für den XA Export Award nominiert, bevor Corona auch hier alle Bandpläne durchkreuzt. Danach folgen Aufnahmen zum nächsten Langspieler, produziert von Christian Lach, aufgenommen von Christian Lach und Thomas Grassegger, welcher auch für den Mix des Albums verantwortlich ist. Weitere Aufnahmen und Mastering von Patrick Pulsinger. Das zweite Album PAST PERFECT erweitert nun den Kreis und yes, es geht wieder los!

Crush auf instagram
Crush auf youtube

nach oben

 

IRIS GOLD (DK) 

Since her impressive debut single „Goldmine“ in 2015, Iris Gold’s infectious charisma has won over music fans and critics with her playful approach to genres that blend soul with pop and hip-hop – a colorful flower-power sound that she calls „Hippie Hop“.

Iris Gold’s mission is to spread good vibes not only to Denmark, where she has been a breath of fresh air to the Danish music scene, but also to the rest of the world through her music. And the good vibes have certainly been noticed overseas, as several prominent media outlets in the music industry have given their praise to the up-and-coming Danish singer. Elle Magazine has written the following about her magical musical powers: „Iris Gold has got it all – The looks & the charm to take over the world.“

Most recently, she has released the singles „Bad Day“ (2023) and „Dance“ (2022), which was released six months ago, reached #9 on the airplay chart and was, according to Iris, her first pure pop track.

On stage, Iris Gold has an impressively high and infectious energy and is an entertainer who can get any audience up on their feet. She has given numerous concerts in several countries, and in 2018 she played no less than 100 concerts at home and abroad.

The plan for Iris Gold is to focus more on Denmark after years of touring Europe both under her own name and with various stars such as Blur, Miguel, Dojo Cat, Taylor Swift and Robbie Williams. This choice has taken her to Roskilde Festival, Spot Festival and the Gaffa Award. Iris Gold’s 2023 started with the nationwide and successful „Diamond In the Rough Tour“, where she once again had the opportunity to give dance-loving fans concert experiences full of energy and joy.

Iris Gold auf instagram
Iris Gold auf Spotify
Iris Gold auf youtube

nach oben

 

ALICE PHEOEB LOU (ZA)

“There’s something so beautiful about letting the people in your life grow. Whether they’re your friends, your family or musicians you look up to, letting them change and leave some things behind is so powerful,” says Alice Phoebe Lou.

The musician is well aware that it’s oh-so-human to long for the comfort of nostalgia. In recent months, she’s been wrestling with who she was when she first started releasing music back in 2016 and who she’s become since. “I’m about to turn 30 but people still associate me with that young, sweet girl,” she explains. “As you get older, you sing about more mature themes but some people actively push against that because it’s not what I symbolise to them.” On new album ‘Shelter’, Alice has no interest in people pleasing. “It’s a record about how growth and change are so important.”

Alice Phoebe Lou started playing music as a busker after moving from South Africa to Berlin in 2012 and falling in love with a lifestyle that could be so self-determined. At first, it was just a way to earn enough money to pay rent but it quickly evolved into something more. Busking, she explains, “is hard and fucking humiliating. People will shout at you, men will harass you, competition for a spot to perform can be vicious…I had countless situations where people were just the worst. But then you have those shining moments where you genuinely move somebody. I knew that if I worked on my music, it could be something beautiful.”

Debut album ‘Orbit’ came in 2016 and saw Alice “piece together the possibility” of music turning into a proper career while 2019’s ‘Paper Castles’ cemented her as a talented, exciting musician. With a busker’s mentality about needing to win people over immediately, Alice only gave herself “permission to write without the fear of judgment” on 2021’s ‘Glow’. That record and surprise follow-up ‘Child’s Play’ allowed Alice to go “super deep and vulnerable. I think people really connected with me speaking about personal, painful, tragic things that sometimes feel too embarrassing to say out loud,” she explains. “Those two albums felt like a reckoning.”

By contrast, ‘Shelter’ is a celebration. “It’s much more self-assured and direct,” says Alice. “That’s an exciting energy to bring to the table.”

Broadly speaking, Alice Phoebe Lou’s fifth album sees her going through a second coming of age. After living in Berlin for the past ten years, she unexpectedly found herself without a place to call home last May. At the same time, Alice had just started writing what would become ‘Shelter’, with the first few songs confronting her past and trying to make peace with the traumas instead of simply eviscerating them. “It was very isolating, lonely and weird,” she explains but ultimately ‘Shelter’ is about “coming to that place within yourself and intentionally deciding that wherever you are, that is home and that is enough.”

Like most songs on ‘Shelter’, ‘Lose My Head’ started with Alice sitting with her guitar, feeling the music and singing whatever came out.

And she wants to leave space for others to feel that catharsis. “I continually strive to show people the beauty of being vulnerable and feeling all their feelings,” she offers.

Despite the weird time Alice was going through, ‘Shelter’ never feels too heavy, with the record championing healing yourself, confronting all the things you’ve been through and making peace with them. “It’s about nurturing your inner child and dealing with the painful human experiences that come from just existing. It’s about forgiving the world and forgiving yourself to create safety and a home within yourself,” she says. “I had to do that in order to not feel like everything was just fucking collapsing around me and you know what? It’s been a really beautiful thing.”

Alice Phoebe Lou admits she’s still confused about the next step though. “Sometimes it feels like I’m falling but other times I’m really inspired by the black hole abyss of what comes next. Really, anything could happen,” she grins, finding that open-endedness incredibly inspiring.

“It’s an exciting time to be a female artist in the world right now,” she adds. “I feel really optimistic about the fact that those archaic ideas about relevance based on age are becoming less of a real factor. There’s just so much more chaos in the mix, where you and your audience are in control.” It’s one of the reasons she’s remained an independent artist, despite years of big record labels offering to make her dreams come true. She loves turning them down. “I just don’t need the noise and I don’t need people telling me what to do or how to do it.”

She’s always been determined but there’s a newfound confidence to Alice Phoebe Lou. She’s entirely self-taught and for years, as she progressed from street corners to dingy clubs to festival stages and beyond, she felt that lack of musical training meant she was in a lower league to other musicians. “Music was definitely not what I thought I was going to do with my life. I just didn’t think I was good enough” and because she started playing music quite late, she felt like she was constantly playing catch-up. Going into ‘Shelter’ though, Alice realised that her intuitive approach to music is a superpower. “I’m able to be sincere, vulnerable and really trust myself. Hopefully that gives other people permission to do the same. There’s no shame in being full of feelings.”

Alice Phoebe Lou may be entering a new phase of her life and her career, but her ambitions haven’t changed much. “The world is constantly telling you to think bigger, to take the opportunities that you’ve got and find ways to multiply them, but all that feels quite gluttonous,” she explains, wanting to channel any success into building a studio to help speed up her own creative process and maybe release music by other artists. “I feel like I’ve arrived somewhere,” she adds. “I hope young people can be inspired by the fact you can do things unconventionally, if you want.

https://www.alicephoebelou.com
https://www.instagram.com/alicephoebelou/

nach oben